12-07-2015

Met zo wind heb je vaak van die gekke vluchten, ik heb liever pal oost, ook al zijn we dan stevig in het nadeel maar met zo wind vliegen ze altijd sneller dan je eerst aanneemt. Ook vaak duiven die behoorlijk vooruit kunnen vliegen, met oost niet, dan heb je ze aan 1200 m/m continu achter elkaar aan. Zat liefhebbers die een kwartier of zelfs langer op hun 2e duif moesten wachten, stel dat je die eerste niet hebt, dan zit je gewoon strontlaat. Zijn het dan geluksvluchten? Zeker niet, vaak worden ze ook nog gewonnen door goede duiven, meende dat de 1e in de afdeling ook de 1e get. was. Voor ons was het vrijdagavond voor het  aangewezen spel niet lastig, de kopman (12-898) is met zo wind altijd vroeg, met de opmerking via de sms, zet er maar wat bij op die 2e plaats de 898 is toch bij de eersten op het hok werd er afgesloten voor het inkorven. Zo werd het ook, de kopman was de 2e duif achter een halfzus van the Hunter en net voor een zoon uit the Hunter. De 898 heeft 2 jaar lang in de schaduw gevlogen van the Hunter maar is nu toch al weer 2 jaar de vaste 1e getekende duif, in zijn 4 jarige loopbaan heeft hij 3 of 4x gemist, waaronder dit jaar met die regenvlucht. Ook de kopman is weer een product uit ons min of meer vast kweeksysteem, de vaste waarde (lijn 808) gekoppeld aan nieuwe aanschaf. De moeder van de 898 is Baukje Girl (halfzus Hunter, lijn 808) x een duivin uit 2 rechtstreekse Heremansduiven. Het is maar wat u gelooft over deze zgn. moderassen zoals Heremans vroeger, Lambrechts nu en wellicht van den Brande volgend jaar, maar bepaalde rassen raken in de mode omdat ze zo goed zijn, slechte soorten zullen nooit een moderas worden, dus de kop in het zand steken en niet aan de mode meedoen is aan ons niet besteed, het is wel zaak om op het juiste moment in te stappen, tegen de tijd dat de kweekkoppels verdubbeld zijn op dit soort hokken bent u te laat.

Uitslag Club : tegen 246 duiven 1,3,4,5,6,7,8,9,19,20,21,22,24,26,27,29 etc…23/35

Uitslag Rayon : tegen 1451 duiven 19,23,27,29,39,42,50,65 etc… 21/35

Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.